sista juli.

jag vill egentligen skriva, det vill jag
jag vill även läsa, men just nu vill det sig bara inte
det handlar inte om att inte vara mottaglig
det handlar om olustkänslor
och svårigheter att bibehålla fokus
jag tuggar knappt maten
men jag äter mig tjock
jag möter ogärna min spegelbild
och gör jag det är självdömandet snabbt där
om nätterna drömmer jag och kallsvettas
jag vaknar som en blixt och hör åskan mullra
det blixtrar inte bara utanför utan också i mitt huvud
snabba tankar, upprepningar, loopar
jag försöker läsa blogginlägg och avundas andras förmåga att hitta orden
och viljan, orken att dokumentera
det bästa jag läser - (som jag verkligen behövde läsa just nu) - är Sardellens inlägg om upprepning
jag känner mig ofta medioker i bloggen, som att texterna inte tar mig eller läsarna någonvart
men förstår ju att skrivandet (orden, meningarna) är nödvändiga
för hur ska jag annars lyckas försöka förklara så att andra och jag själv förstår vad som faktiskt händer?
blah | |